Persbericht pluQ huwelijksreizen

September, dé trouwmaand, staat weer voor de deur.  In deze maand geeft 1 op de 5 bruidsparen elkaar het ja-woord. Dat komt neer op zo’n 13.000 JA!’s (bron: CBS, 2016). Voordat het zover is, hebben de aanstaande bruidsparen nog een flinke to do-lijst af te werken. Zo ook: wat vragen we cadeau? 1 op de 5 vraagt het liefst een deel van de huwelijksreis cadeau, zo blijkt uit het Nationaal Trouwonderzoek 2016. Met de online cadeaulijst van pluQ hoef je geen geld meer te vragen, maar geven je gasten je een safari, helikoptervlucht of romantisch diner.

Geld of liever nog huwelijksreis

Hoewel bruidsparen het lastig vinden om ‘geld te vragen’, zijn de tijden van broodroosters en citruspersen gelukkig allang voorbij. Anno 2016 geven bruidsparen de voorkeur aan een cadeau in de vorm van geld, zo blijkt uit het Nationaal Trouwonderzoek 2016. Gemiddeld ontvangen bruidsparen zo’n 3.500 euro aan cadeaus. Een flinke som geld, waar je een hoop leuke dingen mee kunt doen. Kersverse koppels geven het cadeaugeld dan ook het liefst zelf een bestemming. Maar dan ook letterlijk: 1 op de 5 koppels ontvangt het liefst een bijdrage voor de huwelijksreis.

Vraag naar online cadeaulijsten stijgt

Dat is ook te zien aan de grote vraag naar online cadeaulijsten. Steeds meer bruidsparen zetten hun wensen online, in de vorm van delen van de huwelijksreis. pluQ zet de trend op dit gebied. pluQ, de ideale cadeaulijst voor je huwelijksreis, biedt  koppels de mogelijkheid hun huwelijksreis op een eenvoudige, makkelijke én aantrekkelijke manier cadeau te vragen. Het bruidspaar knipt de huwelijksreis in delen en maakt er cadeautjes van. Zo geven de gasten hun dierbare bruidspaar ervaringen en herinneringen cadeau. “pluQ was voor ons echt het ideale huwelijkscadeau, want deze herinneringen neemt niemand ons ooit meer af”, aldus een koppel dat net getrouwd is. Het is toch veel leuker om een Zuid-Afrikaanse safari, een etentje op het strand of een nacht onder de Braziliaanse sterren cadeau te geven?

Bron: Nationaal Trouwonderzoek 2016 en pluQ.nl

Opdrachtgever: pluQ